Nejznámější velikonoční koledy

18.03.2011 19:31

  

Velikonoční koledy neodmyslitelně patří k Velikonocům. Na této stránce vám přinášíme ty nejznámější a nejoblíbenější.

 

Hody, hody

Hod, hody do provody,

dejte vejce malovaný,

nedáte-li malovaný,

dejte aspoň bílý,

slepička vám snese jiný.

 

Za kamny v koutku

na vrbovým proutku,

proutek se ohýbá,

vajíčko se kolíbá,

 

proutek se zláme,

slepička z něj spadne,

vajíčko se odkulí

do strejčkovy stodoly,

 

vajíčko křáp,

slepička vdák,

panímámo,

máte mi ho dát!

 

Malý koledníček

Já jsem malý koledníček, tetičko

přišel jsem si pro červený vajíčko.

 

Pro vajíčko červený,

pro koláč bílý, jsem-li já vám, tetičko,

koledníček milý?

 

Velikonoční pro kluky

Upletl jsem pomlázku,

je hezčí než z obrázku,

všechny holky, které znám,

navštívím a vymrskám,

než mi dají vajíčko,

vyplatím je maličko.

 

Velikonoční pro holky

Kropenatá slepička

snesla bílá vajíčka,

obarvím je, vymaluji,

všechny chlapce podaruji,

pentličky si nastříhám,

na pomlázku jim je dám.

 

Koleda

Panímámo zlatičká,

darujte nám vajíčka.

Nedáte-li vajíčka,

uteče vám slepička

do horního rybníčka

a z rybníčka do louže,

kdo jí odtud pomůže?

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Koleda, koleda proutek z vrby,

mlsný jazýček mě svrbí.

Koleda, koleda holoubek

dejte něco na zoubek

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Přišlo jaro, slunce svítí,

v zahradách je plno kvítí.

Co to ptáci štěbetají?

Že mi tady rádi dají,

malovaná vajíčka,

co jim snesla slepička.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Dávaj vajec kázal kadlec,

kázal kadlec i kadlička,

abys dala dvě vajíčka,

jedno bílý, dvě červený,

šak slépka snese jiný,

vajíčko se kotoulí,

slepička se popelí,

u pastýřů v koutu,

na prašivým proutku.

Prašivý se zlámal,

zlatý se ukázal.

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Otloukej se, píšťaličko,

otloukej se mízo-lízo,

nebudeš-li se otloukati,

budu na tě žalovati.